30 marec 2025

Kaj lahko storite v primeru medicinske napake?

Če doživite ali sumite na medicinsko napako:

1. Zagotovite takojšnjo varnost.

Če se pojavijo nepričakovani simptomi ali zapleti, nemudoma poiščite zdravniško pomoč. Zahtevajte pogovor z dežurnim zdravnikom ali višjim zdravstvenim delavcem, da se težava čim prej reši. Če niste zadovoljni z odzivom, poiščite drugo mnenje ali se obrnite na drugo zdravstveno ustanovo.

2. Vse podrobno dokumentirajte, zahtevajte vso dokumentacijo.

Zapišite vse podrobnosti o dogodku, vključno z: datumom, časom in lokacijo, imenom zdravstvenih delavcev, ki so bili vključeni, opisom dogodka in simptomov ali poškodb. Hranite kopije vseh zdravstvenih kartotek, receptov, izvidov preiskav in računov.

3. Zahtevajte pojasnilo.

Zahtevajte jasno in iskreno razlago od zdravnika ali bolnišnice o tem, kaj je šlo narobe. Prosite za vašo zdravstveno dokumentacijo in preverite, ali so zapisi pravilni. Če je potrebno, naj vas spremlja zaupanja vreden družinski član ali prijatelj, ali strokovnjak, ki vam lahko pomaga postavljati vprašanja in beležiti odgovore.

4. Prijavite napako

Napako prijavite pri Osebi, pristojni za sprejemanje pritožb, pooblaščencu za varnost, zastopniku za pravice pacientov, Iniciativi svojcev. Če težava ni rešena, nadaljujte s pritožbo pri: Oddelku za zagotavljanje varnosti v bolnišnici. NIJZ, Zbornici zdravstvene in babiške nege, Zdravniški zbornici, Ministrstvu za zdravje, Zdravstveni inšpektorat, zavarovalnici (ne le v primeru, da je napaka vplivala na obračun ali kritje stroškov) in novi Agenciji za kakovost (in varnost), ki nastaja.

5. Zahtevajte popravek.

Če je napaka povezana z napačnimi podatki v zdravstveni kartoteki, zahtevajte popravek. Prepričajte se, da so vsi prihodnji načrti zdravljenja prilagojeni na podlagi napake, da bi preprečili nadaljnjo škodo.

6. Razmislite o pravnem nasvetu.

Če je napaka povzročila resno škodo ali dolgoročne posledice, se posvetujte z odvetnikom za medicinsko pravo. Odvetnik vam lahko pomaga razumeti pravne možnosti in oceniti, ali ste upravičeni do odškodnine.

7. Poiščite čustveno in psihološko podporo.

Medicinske napake lahko povzročijo stres, tesnobo in izgubo zaupanja v zdravstveni sistem. Razmislite o pogovoru s psihologom ali pridružitvi  naši Iniciativi svojcev za podporo pacientom, ki so doživeli podobne izkušnje.

8. Poskrbite za nadaljnje spremljanje zdravja.

Dogovorite se za kontrolne preglede pri zanesljivem zdravniku, da spremljate morebitne dolgotrajne posledice. Prepričajte se, da so popravljalni posegi ali zdravljenja ustrezno dokumentirani in izvedeni.

9. Zavzemajte se za spremembe v sistemu zdravljenja.

Če je napaka razkrila sistemske težave (npr. pomanjkanje osebja, slabi protokoli), razmislite o tem, da bi podprli izboljšave v bolnišničnih postopkih ali pravilih za varnost pacientov. Zahtevajte izredni strokovni nadzor in/ali preiskavo neželenega dogodka, pri tem sodelujte.

10. Zaščitite se pred prihodnjimi napakami. Skrbite, da ste v čimboljšem psihofizičnem stanju.

Bodite bolj pozorni pri svoji oskrbi – postavljajte vprašanja in preverjajte zdravila ter postopke. Vodite podrobne zdravstvene zapise in se izobražujte o svojem zdravju ter možnostih zdravljenja (YT, UI,...)

Želim vse dobro 

Pripravila: Nina